Agitart vol parlar de dansa

L’entitat gironina amplia el seu programa ‘Parlem de dansa’ i posa en marxa un cicle de xerrades a La Cate de Figueres i un podcast per fomentar la reflexió i el debat al voltant d’aquesta disciplina artística. 

El coreògraf i agitador cultural Pere Faura inaugura dimecres 16 de març el cicle de xerrades ‘Parlem de dansa’ en el què també participaran els artistes Natsuki i Quim Bigas. 

L’entitat ha creat el podcast ‘Cafè Müller’ que traca temàtiques relacionades amb la dansa i ofereix converses amb diferents creadores catalanes que en els darrers anys han marcat el món de les arts escèniques tant locals com internacionals. 

Agitart, l’entitat gironina de referència en la dinamització de la dansa i el moviment, ha ampliat el seu projecte Parlem de dansa, dirigit per Azucena Moya, amb dues noves iniciatives que diversifiquen les activitats d’aquest projecte que fomenta la reflexió i el debat al voltant d’aquesta disciplina artísitca. D’una banda, l’entitat empordanesa ha posat en marxa el podcast mensual Cafè Müller i, de l’altra, aquest mes de març inaugura el cicle de xerrades Parlem de dansa, que tindran lloc a La Cate de Figueres fins al mes de maig.

El coreògraf i agitador cultural Pere Faura serà l’encarregat d’inaugurar el cicle de xerrades el dimecres 16 de març a La Cate de Figueres. L’artista presentarà la publicació Discombozi, que li ha dedicat la col·lecció Paragrafies que dona veu a grans coreògrafs catalans. Editada pel Mercat de les Flors, l’Institut del Teatre i l’Editorial Comanegra, l’objectiu d’aquesta col·lecció és fer visible i transmetre el pensament coreogràfic i l’univers poètic i conceptual dels creadors de la dansa. “A Discozombi hi ha enregistrades unes quantes hores de discoteca, litres de suor i mirades creuades a ritme de tecno. Entremig hi apareixen múltiples visions sobre la feina del coreògraf—des de l’impuls creatiu fins a la necessitat de gestió o l’anàlisi dels resultats—que ens porten a la claror encegadora dels focus d’un escenari i també a la foscor d’un cau”, explica Faura.

Natsuki –el nom artístic de la ballarina, productora i coreògrafa Anna Ventura– protagonitzarà el 20 d’abril la segona xerrada del cicle Parlem de dansa per presentar el seu nou llibre Flor Salvaje. Danzar Carlota Ikeda. En aquesta publicació, l’artista gironina proposa un viatge a través de la vida i obra de la ballarina, coreògrafa i pedagoga japonesa Carlotta Ikeda. Tancarà el cicle Quim Bigas, artista que treballa en els camps de la coreografia, la dramatúrgia i els processos de documentació. El dia 4 de maig hi presentarà el seu llibre Desplega Visiones, un projecte d’investigació a partir dels arxius d’El Mercat de les Flors i La Porta.

Cafè Müller, el podcast de la dansa 
Amb la voluntat d’ampliar el radi d’acció del projecte Parlem de dansa a través de  nous suports tecnològics, Agitart també ha posat en marxa el podcast mensual Cafè Müller. A finals de l’any passat, l’entitat va estrenar els primers capítols i ara mateix ja n’hi ha quatre disponibles que es poden escoltar a través de diverses plataformes, com ara Google Podcast, Apple Podcast o Spotify.

Ballar i fer la revolució, El cos en moviment, En totes les seves formes i You make me feel són els títols dels primers capítols produïts. La iniciativa compta amb la participació de creadores catalanes que en els darrers anys han marcat el món de les arts escèniques tant locals com internacionals, com ara Irene Chavarría, Maria Mora, Pau Aran, Neus Canalias, Joâo Lima, Guille Vidal-Ribas, Javi Casado, Georgina Avilés Sàrrias, entre altres

El nou podcast i el cicle de xerrades s’afegeixen a les iniciatives desenvolupades fins ara del projecte Parlem de dansa que s’ha articulat a través de píndoles informatives a Ràdio Vilafant, i articles, entrevistes i crítiques de dansa als setmanaris EmpordàHora Nova.

Els objectius principals de la iniciativa és crear públic i interès per la dansa; donar a conèixer la dansa des d’una vessant reflexiva i analítica; conèixer els i les creadores de les comarques gironines i en especial de l’Empordà, i generar sensibilitat per la dansa i les arts escèniques.

El programa està impulsat per Agitart, sota la direcció i coordinació d’Azucena Moya, artista que desenvolupa el seu treball entorn la dansa, la poesia i la reflexió de les arts escèniques. Ha publicat articles a diversos mitjans culturals i ha col•laborat en publicacions amb la Universitat Autònoma de Barcelona, Institut del teatre i Universitat de les Illes Balears.

Fundador i Director

Roger Fernández Cifuentes

Originari de Figueres (Espanya), Roger és el fundador i director d’AGITART.

Graduat a l’Institut del Teatre (Barcelona) i exmembre de VERVE (Companyia de Postgrau de la Northern School of Contemporary Dance, Leeds), Roger ha treballat amb una varietat de coreògrafs internacionals, entre ells Ben Wright, Frauke Requardt, Angus Balbernie, James Wilton, Matthew Robinson i Jessica Kennedy.

Com a coreògraf emergent, Roger ha estat guardonat amb diversos premis coreogràfics entre ells el primer premi en el Concurs Internacional de Dansa de Riba-Roja, al Concurs Internacional Ciutat de Barcelona de 2012, i el premi del públic al Certamen Coreogràfic de Sabadell. Des de la seva formació, ha estat creant peces per la Companyia AGITART incloent “Life”, “ADaliN”, “Pandora” i “Sand”, que han realitzat gires a escala nacional i internacional a Espanya, Bèlgica i el Regne Unit. L’any 2015, Roger va ser seleccionat per participar en un programa de coreògrafs emergents, Exit Visa, a The Place, Londres.

Paral·lelament a la seva tasca com a codirector, mestre, coreògraf i programador amb AGITART, Roger continua treballant professionalment com a ballarí i coreògraf per a altres projectes.

Producció

Georgina Aviés Sarrias

Nascuda a Barcelona el 1994, Georgina és cap de producció del festival Figueres es MOU.

Georgina és graduada a l’Institut del Teatre en l’especialitat de dansa Contemporània l’any 2012 i posteriorment és membre del Ballet Junior de Geneve sota la direcció artística de Sean Wood i Patrice Delay fins a l’any 2014.

Georgina ha treballat amb coreògrafs internacionals com, Barak Marshall, Andonis Foniadakis, Yann Marussich, Marina Mascarell i Ioannis Mandafounis, entre d’altres.

Com a ballarina Georgina forma part d’Habemus Corpus Dance Company amb peces com TEEN TIME GONE (2016) i AIRE (2017), estrenada dins de la programació del Festival Grec de Barcelona. També des de l’any 2016 és intèrpret a la companyia Addaura Teatre Visual dirigida per Teia Moner, on ha participat en diverses produccions.

Georgina forma part d’AGITART des de l’any 2014 liderant tallers de moviment dins del projecte AGITART educa, impartint tallers regulars a escoles primàries dins del projecte de planters de Conarte Internacional, entre d’altres projectes.

Director Workshops Professionals i Assessorament Artístic

Gianluca Vicentini

Originari d’Itàlia, en Gianluca és el Director dels Workshops i Assessor Artístic d’AGITART.

En Gianluca ha treballat a la Northern School of Contemporary Dance a Leeds com a Director Artístic de VERVE i ha estat el Cap de Desenvolupament Professional.

Sota la seva direcció, la companyia ha treballat amb coreògrafs internacionals com ara Lea Anderson, Anton Lachky, Akram Khan, Kerry Nicholls, Ben Wright, Theo Clinkard, Luca Silvestrini i Efrosini Protopapa, fent extensa gira per Europa.

Al mateix temps que dirigia el Riley Theatre, en Gianluca va establir “Connections”, un pla de desenvolupament artístic professional i d’alt rendiment d’un any de durada. Aquest va incloure “Northern Connections”, programa específicament dissenyat per artistes emergents amb seu al nord d’Anglaterra. També ha estat involucrat en una col·laboració amb l’Institut Henry Moore i Tino Sehgal per a la recreació de “Kiss”.

Abans de traslladar-se a Leeds, en Gianluca va ser l’Assitent de Direcció Artística de Iceland Dance Company i va col·laborar com a Director d’Assaig per Carte Blanche. També va ser Director Artístic de Spiral Dansflokkur, una companyia de joves ballarins amb seu a Islàndia.

En Gianluca aporta la Direcció Artística a artistes independents, programant i treballant a nivell internacional a través de la indústria de la dansa, així com també dirigint i donant-los suport.