Millorar el rendiment gràcies a l’alimentació

La Joana Millet és de Torrelles de Llobregat. Ha estudiat a Barcelona, a Londres i ara viu i treballa a Bordeus (França). Diu que tots els records que té de petita són ballant. Però va ser d’adulta quan va decidir ser ballarina professional. Arrel de qüestionar-se la seva dieta en relació amb la dansa, va decidir estudiar nutrició i va esdevenir dietista i naturòpata per poder aconsellar a persones que practiquen activitat física intensa.

La Joana ens explica com organitza el seu dia en funció de l’alimentació i l’activitat que ha de fer. Dóna molta importància a l’esmorzar, sempre inclou aquests quatre grups d’aliments: hidrats de carboni, greixos, proteïnes, minerals i vitamines. A mig matí menja una peça de fruita o fruits secs. Després de tres o quatre hores de dansa, classes i/o assajos, recomana un dinar lleuger per no tenir una digestió pesada, en el cas que tornem a l’activitat física a la tarda. I llavors fer un berenar i sopar més contundents. Així, ens diu la Joana, evitem fer dejú però podem continuar amb energia gràcies a les petites ingestes de proteïnes i sucres que permeten seguir amb l’activitat física sense passar gana.

Ens parla també dels problemes nutricionals associats al físic, ja que en el món de la dansa sovint es busca un prototip de cos que, en moltes ocasions, és massa prim. La Joana diu que va entendre més sobre com ballava, quan va adonar-se decom funcionava el seu cos i què necessitava per nodrirse d’una manera eficient i sana.

En l’àmbit emocional, la Joana ens diu que hem de pensar per què fem l’activitat física. Per què hem decidit ballar, córrer o jugar a bàsquet? Quan ho fem perquè ens dóna plaer, autoestima, ens permet expressar-nos… el cos esdevé una eina que ens ajuda a traçar aquest camí d’autoconeixença i millora. És bonic, ens diu, entendre que cada cos és diferent i cadascú l’utilitza de la millor manera que sap i pot. I quan millor em sento en relació amb ell, millor serà la meva pràctica física.

La Joana recomana que busquem el suport d’un professional en cas que tinguem dubtes en relació amb la dieta i l’activitat física que practiquem. Ens assegura que podem canviar dràsticament la salut física i també emocional gràcies a una bona alimentació.

Recomanacions bàsiques:

  1. Hidratar-se amb freqüència i en petites quantitats.
  2. Dormir bé.
  3. Temps per relaxar-se.
  4. Menjar bé al matí i al vespre si hem de fer esport durant el dia.
  5. Tenir una vida social activa.

 

Azucena Moya
(Setmanari Hora Nova)

Fundador i Director

Roger Fernández Cifuentes

Originari de Figueres (Espanya), Roger és el fundador i director d’AGITART.

Graduat a l’Institut del Teatre (Barcelona) i exmembre de VERVE (Companyia de Postgrau de la Northern School of Contemporary Dance, Leeds), Roger ha treballat amb una varietat de coreògrafs internacionals, entre ells Ben Wright, Frauke Requardt, Angus Balbernie, James Wilton, Matthew Robinson i Jessica Kennedy.

Com a coreògraf emergent, Roger ha estat guardonat amb diversos premis coreogràfics entre ells el primer premi en el Concurs Internacional de Dansa de Riba-Roja, al Concurs Internacional Ciutat de Barcelona de 2012, i el premi del públic al Certamen Coreogràfic de Sabadell. Des de la seva formació, ha estat creant peces per la Companyia AGITART incloent “Life”, “ADaliN”, “Pandora” i “Sand”, que han realitzat gires a escala nacional i internacional a Espanya, Bèlgica i el Regne Unit. L’any 2015, Roger va ser seleccionat per participar en un programa de coreògrafs emergents, Exit Visa, a The Place, Londres.

Paral·lelament a la seva tasca com a codirector, mestre, coreògraf i programador amb AGITART, Roger continua treballant professionalment com a ballarí i coreògraf per a altres projectes.

Producció

Georgina Aviés Sarrias

Nascuda a Barcelona el 1994, Georgina és cap de producció del festival Figueres es MOU.

Georgina és graduada a l’Institut del Teatre en l’especialitat de dansa Contemporània l’any 2012 i posteriorment és membre del Ballet Junior de Geneve sota la direcció artística de Sean Wood i Patrice Delay fins a l’any 2014.

Georgina ha treballat amb coreògrafs internacionals com, Barak Marshall, Andonis Foniadakis, Yann Marussich, Marina Mascarell i Ioannis Mandafounis, entre d’altres.

Com a ballarina Georgina forma part d’Habemus Corpus Dance Company amb peces com TEEN TIME GONE (2016) i AIRE (2017), estrenada dins de la programació del Festival Grec de Barcelona. També des de l’any 2016 és intèrpret a la companyia Addaura Teatre Visual dirigida per Teia Moner, on ha participat en diverses produccions.

Georgina forma part d’AGITART des de l’any 2014 liderant tallers de moviment dins del projecte AGITART educa, impartint tallers regulars a escoles primàries dins del projecte de planters de Conarte Internacional, entre d’altres projectes.

Director Workshops Professionals i Assessorament Artístic

Gianluca Vicentini

Originari d’Itàlia, en Gianluca és el Director dels Workshops i Assessor Artístic d’AGITART.

En Gianluca ha treballat a la Northern School of Contemporary Dance a Leeds com a Director Artístic de VERVE i ha estat el Cap de Desenvolupament Professional.

Sota la seva direcció, la companyia ha treballat amb coreògrafs internacionals com ara Lea Anderson, Anton Lachky, Akram Khan, Kerry Nicholls, Ben Wright, Theo Clinkard, Luca Silvestrini i Efrosini Protopapa, fent extensa gira per Europa.

Al mateix temps que dirigia el Riley Theatre, en Gianluca va establir “Connections”, un pla de desenvolupament artístic professional i d’alt rendiment d’un any de durada. Aquest va incloure “Northern Connections”, programa específicament dissenyat per artistes emergents amb seu al nord d’Anglaterra. També ha estat involucrat en una col·laboració amb l’Institut Henry Moore i Tino Sehgal per a la recreació de “Kiss”.

Abans de traslladar-se a Leeds, en Gianluca va ser l’Assitent de Direcció Artística de Iceland Dance Company i va col·laborar com a Director d’Assaig per Carte Blanche. També va ser Director Artístic de Spiral Dansflokkur, una companyia de joves ballarins amb seu a Islàndia.

En Gianluca aporta la Direcció Artística a artistes independents, programant i treballant a nivell internacional a través de la indústria de la dansa, així com també dirigint i donant-los suport.