Podcasts ‘Parlem de dansa’ – Cafè Müller.

‘Parlem de dansa’Cafè Müller és un podcast que vol donar visibilitat a la dansa en la seva vessant teòrica i reflexiva. Els Podcasts ‘Cafè Müller’ tracten temàtiques relacionades amb la dansa i ofereix converses amb diferents creadores catalanes que en els darrers anys han marcat el món de les arts escèniques tant locals com internacionals.

Aquests podcasts ens donen les eines per aprofundir en la dansa i les arts escèniques des de la reflexió i el pensament. Dirigits, guionatge, edició i veu d’Azucena Moya, i amb la col·laboració de l‘Institut Català d’Empreses Culturals (ICEC).

Des del novembre 2021, a través de la plataforma Spotify, podem gaudir, mes a mes, d’un podcast en relació ‘Parlem de dansa’.

EPISODI #1 BALLAR I FER LA REVOLUCIÓ

Presentem el primer capítol del podcast ‘Parlem de dansa – Cafè Müller’ comença amb una proposta pedagògica. Si l’educació artística pogués formar part  de l’educació pública i obligatòria segur que canviarien moltes coses, i  no ho dic jo, em recolzen entitats i persones que es dediquen a la  investigació i la pràctica entorn l’art i l’educació.

EPOSIDI #2 EL COS EN MOVIMENT

En aquest segon capítol de Parlem de dansa – Cafè Müller, entrevistem a la Maria Mora Alcolea (ballarina i docent d’Axis Sillabus) per aprofundir en el moviment somàtic i amb la Carme Casals (fisioterapeuta, membre d’Ampae) perquè ens expliqui com veuen els professionals de la salut la pràctica física en la seva vessant artística.

EPISODI #3 EN TOTES LES SEVES FORMES

DANSA I LLENGÜATGES HÍBRIDS. En el tercer capítol de Cafè Müller – Parlem de dansa, tractem sobre diferents llenguatges i tècniques que nodreixen les arts escèniques. Com definiríem la dansa? A més estrenem dues seccions noves i també el disseny gràfic que ha fet la Maria Alzamora. Tot un capítol per començar l’any parlant de dansa.

EPISODI #4 YOU MAKE ME FEEL

Les pràctiques corporals i les imatges del cos que es generen en una societat o una cultura determinada són bàsiques per entendre des d’on construïm el nostre jo i com ens percebem físicament. A més d’aquest cos social també tenim un cos polític. Des del cos polític podem crear debat i qüestionar la disciplina, la domesticació i els cànons de bellesa que s’imposen al cos. Es tracta de trobar els espais a on la identitat no sigui sotmesa i regulada, sinó que pugui descobrir una manera lliure i genuïna d’expressar-se. En Javi Casado i en Guillem Vidal Ribes ens expliquen com es van originar les danses urbanes, en un context cultural i una comunitat concreta i com continuen gestant-se aquestes danses. També parlem amb la ballarina figuerenca Irene Chavarría que ens explica com es va enamorar del flamenc.

EPISODI #5 SENSE DANSA NO HI HA PARADÍS

Aquest és un capítol especial, en motiu de la conversa que va obrir el cicle ‘Parlem de dansa’ 2022 amb el coreògraf i agitador cultural Pere Faura que va inaugurar el cicle el 16 de març. Les converses del cicle giren al voltant d’una publicació que parla sobre dansa i les fem a la Cate de Figueres un cop al mes durant tres mesos (març,abril,maig) amb diferents creadores. En aquesta ocasió vam xerrar sobre la publicació Discozombie (edició de Bàrbara Raubert, Coma Negra).

 

Fundador i Director

Roger Fernández Cifuentes

Originari de Figueres (Espanya), Roger és el fundador i director d’AGITART.

Graduat a l’Institut del Teatre (Barcelona) i exmembre de VERVE (Companyia de Postgrau de la Northern School of Contemporary Dance, Leeds), Roger ha treballat amb una varietat de coreògrafs internacionals, entre ells Ben Wright, Frauke Requardt, Angus Balbernie, James Wilton, Matthew Robinson i Jessica Kennedy.

Com a coreògraf emergent, Roger ha estat guardonat amb diversos premis coreogràfics entre ells el primer premi en el Concurs Internacional de Dansa de Riba-Roja, al Concurs Internacional Ciutat de Barcelona de 2012, i el premi del públic al Certamen Coreogràfic de Sabadell. Des de la seva formació, ha estat creant peces per la Companyia AGITART incloent “Life”, “ADaliN”, “Pandora” i “Sand”, que han realitzat gires a escala nacional i internacional a Espanya, Bèlgica i el Regne Unit. L’any 2015, Roger va ser seleccionat per participar en un programa de coreògrafs emergents, Exit Visa, a The Place, Londres.

Paral·lelament a la seva tasca com a codirector, mestre, coreògraf i programador amb AGITART, Roger continua treballant professionalment com a ballarí i coreògraf per a altres projectes.

Producció

Georgina Aviés Sarrias

Nascuda a Barcelona el 1994, Georgina és cap de producció del festival Figueres es MOU.

Georgina és graduada a l’Institut del Teatre en l’especialitat de dansa Contemporània l’any 2012 i posteriorment és membre del Ballet Junior de Geneve sota la direcció artística de Sean Wood i Patrice Delay fins a l’any 2014.

Georgina ha treballat amb coreògrafs internacionals com, Barak Marshall, Andonis Foniadakis, Yann Marussich, Marina Mascarell i Ioannis Mandafounis, entre d’altres.

Com a ballarina Georgina forma part d’Habemus Corpus Dance Company amb peces com TEEN TIME GONE (2016) i AIRE (2017), estrenada dins de la programació del Festival Grec de Barcelona. També des de l’any 2016 és intèrpret a la companyia Addaura Teatre Visual dirigida per Teia Moner, on ha participat en diverses produccions.

Georgina forma part d’AGITART des de l’any 2014 liderant tallers de moviment dins del projecte AGITART educa, impartint tallers regulars a escoles primàries dins del projecte de planters de Conarte Internacional, entre d’altres projectes.

Director Workshops Professionals i Assessorament Artístic

Gianluca Vicentini

Originari d’Itàlia, en Gianluca és el Director dels Workshops i Assessor Artístic d’AGITART.

En Gianluca ha treballat a la Northern School of Contemporary Dance a Leeds com a Director Artístic de VERVE i ha estat el Cap de Desenvolupament Professional.

Sota la seva direcció, la companyia ha treballat amb coreògrafs internacionals com ara Lea Anderson, Anton Lachky, Akram Khan, Kerry Nicholls, Ben Wright, Theo Clinkard, Luca Silvestrini i Efrosini Protopapa, fent extensa gira per Europa.

Al mateix temps que dirigia el Riley Theatre, en Gianluca va establir “Connections”, un pla de desenvolupament artístic professional i d’alt rendiment d’un any de durada. Aquest va incloure “Northern Connections”, programa específicament dissenyat per artistes emergents amb seu al nord d’Anglaterra. També ha estat involucrat en una col·laboració amb l’Institut Henry Moore i Tino Sehgal per a la recreació de “Kiss”.

Abans de traslladar-se a Leeds, en Gianluca va ser l’Assitent de Direcció Artística de Iceland Dance Company i va col·laborar com a Director d’Assaig per Carte Blanche. També va ser Director Artístic de Spiral Dansflokkur, una companyia de joves ballarins amb seu a Islàndia.

En Gianluca aporta la Direcció Artística a artistes independents, programant i treballant a nivell internacional a través de la indústria de la dansa, així com també dirigint i donant-los suport.